CRM IN DE CLOUD

Je hebt een bedrijf en de groei zit er lekker in. Meer en meer contacten met klanten maakt het wel moeilijker om alle communicatie, projecten en verkoopkansen inzichtelijk te houden.

Herkenbaar?
-Zoek je nog steeds in jouw postvak?
-Waar is dat document dat ik laatst samen met mijn collega had gebruikt?
-En wat was er nou ook alweer precies met deze klant afgesproken?

Dan is het tijd voor een crm, oftwel customer relationship management software. Een passende crm oplossing kan het grote verschil maken om gestructureerd te groeien, verkoopkansen te benutten en klanten tevreden te houden. Elk groot bedrijf maakt er gebruikt van en voor het MKB zijn er ook verschillende oplossingen.

Let wel op, zodra je in de wereld van crm stapt wordt je overspoeld door alle fancy features, alles is mogelijk! Maar laat je hierdoor niet afleiden hou het simpel. Hou vooral jouw bedrijfsprocessen in de gaten en zoek een passende aanvullende oplossing die ook in de toekomst uitbreidbaar is.

Let wel op, zodra je in de wereld van crm stapt wordt je overspoeld door alle fancy features, alles is mogelijk! Maar laat je hierdoor niet afleiden hou het simpel. Hou vooral jouw bedrijfsprocessen in de gaten en zoek een passende aanvullende oplossing die ook in de toekomst uitbreidbaar is. Welke oplossing voor jouw bedrijf het beste past is afhankelijk van een aantal factoren en voordat je een beslissing neemt is een vooronderzoek van cruciaal belang.

Wat kost dat dan allemaal? Dat is afhankelijk van een groot aantal factoren. De betere oplossingen zijn tegenwoordig cloud based vragen een bedrag per gebruiker per maand (van tien tot honderden euro’s), afhankelijk van wat jouw bedrijf nodig heeft. Een adviserend onderzoek kost € 150,-. Je krijgt dan inzicht in welke processen binnen jouw bedrijf in een crm oplossing passen (huidige situatie), waar je naartoe wilt (beoogde situatie) en welke oplossing daar het beste bij past (route).